">
تلویزیون چکاد

افشای فایل سخنان سفیر ایران؛ طالبان برای افغانستان و اسلام فاجعه است

363

پس از هک خبرگزاری فارسی به دست گروه بلک ریوارد و افشای اسناد محرمانه، یک فایل منتسب به بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان منتشر شده که در آن به انتقاد از طالبان پرداخته است.

براساس این فایل افشا شده، سفیر ایران معتقد است که طالبان برای افغانستان، منطقه و جهان یک فاجعه و مصیبت بزرگ است اما ایران چاره‌ای جز استفاده از این فرصت ندارد تا آن‌ها را مانند قوم مغول متمدن کند.

در این فایل تاکید شده، با وجود اینکه ایران چالش‌هایی با طالبان دارد، اما چاره‌ای ندارد جز اینکه در کنار آن‌ها بایستد و از آن‌ها استفاده کند.

وی در ادامه تاکید ورزید که سرویس جاسوسی اسرائیل از طالبان حمایت می‌کند و با وجود اینکه آن‌ها ۲۰ سال با آمریکا جنگیده‌اند، اما ضد این کشور نیستند و اگر ایران فرصت را از دست بدهد، آمریکا آن‌ها را مصادره خواهد کرد.

او در بخشی از اظهارات خود طالبان را گروهی ضد فارسی دانسته و می‌گوید، طالبان پشتون هستند و فارسی را بلد نیستند و به همین دلیل برای زبان فارسی مصیبت غیرقابل جبرانی هستند و ایران باید این چالش را برای پاسداری از زبان فارسی حل کند.

او همچنین گفته است که طالبان برای شیعیان افغانستان یک مصیبت بزرگ است و برای جامعه اسلام به عنوان یک شرمساری شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.