">
تلویزیون چکاد

اعتراضات مدنی در سالروز سرنگونی نظام جمهوری؛ روز سیاه دموکراسی در افغانستان

172

زنان معترض افغانستان در دومین سالگرد حاکمیت مجدد طالبان بر این کشور، طی اعلامیه‌ای گفتند که این گروه دهشت‌افگن فاقد ظرفیت و توانایی لازم برای حل چالش‌های موجود در افغانستان است.

آن‌ها تاکید کردند که ادامه تعامل و گفتگوی جامعه جهانی با طالبان، در واقع نوعی باج‌دهی به دهشت‌افگنی به شمار می‌رود که تنها منجر به تشدید فاجعه انسانی در افغانستان خواهد شد.

این گروه از زنان معترض افغان، ضمن محکوم کردن هر گونه حمایت و همکاری با طالبان، از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواستند در کنار مردم و نیروهای آزادی‌خواه افغانستان ایستادگی کرده و از حمایت طالبان دست بردارند.

همزمان، زنان مقاوم افغانستان نیز در اعلامیه‌ای جداگانه، دو سال حاکمیت مجدد طالبان بر افغانستان را برای مردم این کشور به ویژه زنان، دو سال «سیاه و شوم» توصیف کردند که منجر به محرومیت آنان از بنیادی‌ترین حقوق انسانی‌شان شده است.

آن‌ها خواستار اعمال فشارهای مختلف از سوی جامعه جهانی بر طالبان به منظور تغییر رفتار این گروه شدند.

در همین حال، کارشناسان سازمان ملل متحد نیز روز گذشته اعلام کردند که انتظار تغییر در رفتار و عملکرد طالبان، تصوری اشتباه و غیرواقع‌بینانه است.

به باور زنان معترض افغان، تنها راه برای برون رفت از حاکمیت طالبان، اعمال فشار نظامی، سیاسی و قطع کمک‌های و وضع تحریم‌های مختلف از سوی جامعه جهانی علیه این گروه است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.