">
تلویزیون چکاد

ادعای لانگ وار ژورنال؛ القاعده پیوند عمیق با طالبان دارد

130

نشریه لانگ وار ژورنال در تازه‌ترین مقاله خود نوشته است که تعدادی از اعضای شبکه القاعده به عنوان مدیران کلیدی در رژیم طالبان در حال فعالیت هستند.

در مقاله این نشریه از معاون اداره استخبارات طالبان، مدیر آموزشی وزارت دفاع این گروه، والی کاپیسا و والی طالبان در نورستان به عنوان افرادی یاد شده که عضویت شبکه القاعده را دارند.

افزون بر این، گفته شده که طالبان از اوایل سال ۲۰۱۰ شروع به ادغام اعضای گروه‌های دهشت‌افگن بین‌المللی در رژیم و ارتش خود کرده‌اند.

در این متن به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل پیرامون تداوم رابطه طالبان با القاعده استناد شده و آمده است که القاعده به عنوان حامی طالبان، افغانستان را یک پناهگاه امن برای خود یافته است.

براساس ادعای این نشریه، یافته‌های مستمر مجله لانگ وار اف دی دی نیز نشان می‌دهد که پس از حاکمیت طالبان در آگوست ۲۰۲۱، رابطه میان این گروه و شبکه القاعده به مراتب قوی‌تر شده است.

ارتش آمریکا پیشتر در سال ۲۰۱۳ گفته بود که احسان‌الله بریالی که در حال حاضر والی طالبان در کاپیسا است از رهبران طالبان واسته به القاعده است و برای اجرای حملات خود از سپاه پاسداران ایران و نیروی قدس این کشور حمایت مالی دریافت می‌کند.

این مقاله در حالی چاپ شده که طالبان به صورت مداوم ارتباط خود با القاعده را انکار می‌کنند و این دست متون را تبلیغات منفی علیه خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.