">
تلویزیون چکاد

ادعای ساخت حساب‌های جعلی افغانستان اینترنشنال از سوی طالبان

228

شبکه خبری فرانی ۲۴ به نقل از افغان ویتنس گزارش داده است که طالبان چندین حساب جعلی به نام رسانه «افغانستان اینترنشنال» ساخته و از طریق این شبکه‌ها اقدام به انتشار محتوای دروغین می‌کنند.

در گزارش این شبکه ضمن انتشار تصویر چندین توییت این حساب جعلی تاکید شده است که این حساب‌ها با استفاده از امضای گرافیکی و سبک رسانه‌ای واقعی اقدام به انتشار اخباری می‌کنند که هدف آن‌ها تضعیف گروه‌های مخالف در افغانستان و سرکوب رسانه‌های مستقل است.

بررسی‌های گروه مستندساز افغان ویتنس نشان می‌دهد که این حساب‌های جعلی متعلق به طالبان با انتشار محتوا قصد دارند تا اعتماد به جنبش‌های مخالف در افغانستان را از بین ببرند.

تام استابز، تحلیلگر ارشد افغان ویتنس نیز در این گزارش هشدار داده است که طالبان با راه‌اندازی این حساب‌های دروغین به دنبال بدنام‌سازی رسانه یاد شده و مخالفان طالبان در داخل افغانستان هستند.

در گزارش آمده است که در این حساب‌های کاربری دروغین اخباری منتشر شده که هیچ گاه در آرشیو رسانه افغانستان اینترنشنال دیده نمی‌شود و ضمن تعریف از این گروه و اقدامات خیالی آن‌ها، پیرامون جبهه مقاومت ملی و ارتباط آن با داعش اخباری منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.