">
تلویزیون چکاد

ادعای خبرگزاری رویترز؛ نخست وزیر قطر در قندهار با ملا هبت‌الله دیدار کرده است

288

پس از گذشته چند هفته از سفر وزیر خارجه و نخست وزیر قطر به افغانستان، خبرگزاری رویترز مدعی شده است که مقامات قطری در این سفر به دیدار رهبر طالبان رفته‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که نخست وزیر قطر در این سفر مذاکرات محرمانه‌ای پیرامون حل تنش با جامعه بین‌المللی انجام داده و نشان‌دهنده تمایل جدید حاکمان افغانستان برای گفتگو پیرامون راه‌حل‌ها برای پایان دادن به انزوای طالبان است.

در این گزارش تاکید شده، این نشست اولین دیدار رهبر طالبان با یک رهبر خارجی است که در تاریخ ۲۲ ثور در شهر قندهار انجام پذیرفته است.

این منبع به شرط افشا نشدن نام خود گفته است که شیخ محمد بن عبدالرحمان با رهبر طالبان پیرامون پایان دادن به ممنوعیت تحصیل دختران و اشتغال زنان در افغانستان گفتگو کرده است.

در این گزارش تاکید شده، اگرچه رهبر طالبان علاقه‌ای برای سازش در احکام صادره خود نشان نداده، اما دیدار او با این مقام ارشد قطری نشان می‌دهد رهبر طالبان به دنبال راه‌حلی برای پایان فقر و گرسنگی در افغانستان است.

این منبع با تاکید بر اینکه در نشست این دو حضور داشته گفت، آمریکا در جریان محتوای این نشست بوده و در حال هماهنگی در همه موضوعات مورد بحث است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.