">
تلویزیون چکاد

ادعای توقف رسیدگی به پرونده‌های پناهجویان در استرالیا

159

شبکه خبری اس بی اس در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شده است که دولت استرالیا بدون صدور اعلامیه‌ای رسمی رسیدگی به درخواست پناهندگی صدها پناهجوی افغان ار متوقف کرده است.

به گفته این شبکه خبری، مقامات استرالیا گفته‌اند که این روند به دلیل نبود تسهیلات بیومتریک و عدم توانایی در بررسی پیشین متقاضیان افغان متوقف شده است.

در حال حاضر، متقاضیان افغان از جمله همکاران پیشین نیروهای استرالیا در افغانستان برای دریافت پناهندگی و ویزا به کشور سوم مانند پاکستان می‌روند.

گلن کولومیتز، وکیل استرالیایی می‌گوید، زمانی که پیرامون عملکرد ضعیف مقامات دولتی در بررسی پرونده‌های افغان‌های پناهنده سخن گفته، مقامات به او پاسخ داده‌اند که سیاست چنین است.

به گفته وزارت داخله، بیشتر از  ۳۱ هزار پناهجوی افغان در استرالیا سکونت یافته‌اند، هرچند مقامات نگغتفه‌اند که چه تعداد از این افراد داخل افغانستان بوده و چه تعدادی از بیرون از افغانستان به این کشور انتقال یافته‌اند.

این در حالی است که به باور منتقدان دولت استرالیا، این کشور اگر بخواهد می‌تواند راهی برای رسیدگی به پرونده‌های افغان‌ها در داخل افغانستان بیابد، اما به نظر می‌رسد که استرالیا نسبت به این موضوع بی میل است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.