">
تلویزیون چکاد

ادامه واکنش‌ها به ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌ها؛ عبدالله: طالبان تجدید نظر کند

210

عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی صلح افغانستان در واکنش به ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان خواستار تجدید نظر در خصوص این تصمیم شد.

آقای عبدالله نوشته است که تحصیل از حقوق اساسی تمام شهروندان افغانستان است و محروم ساختن دختران از این حق اولیه مایه تاسف است.

رییس پیشین شورای عالی صلح افغانستان تاکید ورزید که خواهان تجدید نظر در خصوص مسدود شدن دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها به روی زنان و دختران است.

وی تاکید ورزیده که همه شهروندان خواهان آموزش دختران هستند و او نیز به عنوان شهروند افغانستان توقع دارد تا در این خصوص تجدید نظر شود.

همزمان، وزارت خارجه کانادا نیز اعلام کرده است که تصمیم اخیر طالبان در خصوص مسدود شدن دانشگاه‌ها به روی زنان و دختران ظالمانه است.

در اعلامیه این وزارتخانه که امروز منتشر شد آمده است که طالبان با بستن دانشگاه‌ها به روی دختران چشم‌انداز زندگی بهتر را از این قشر سلب کرده است.

این وزارتخانه خاطر نشان ساخته که دسترسی برابر به تمام سطوح تحصیلی جزو حقوق هر زن و دختر در افغانستان است.

این در حالی است که مولا ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان امروز یادداشتی را به امضا رسانده که در آن دانشگاه‌های دولتی «امارتی» خوانده شده و آمده است که زنان و دختران تا اطلاع ثانوی در هیچ دانشگاه امارتی و خصوصی وارد نشوند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.