">
تلویزیون چکاد

ادامه بحران اقتصادی و افزایش روز افزون فقر

84

هر چند  چادر برقع های آبی رنگ چهره های این خانم ها را پوشیده، اما رد پای فقر را بیشتر نمایان کرده است به گونه که توجه هر رهگذری را به آن جلب می کند

گروهی از خانم های بی سرپرست این جا  در شهر هرات کنار زیارت خواجه علی موفق  از آغاز صبح الی شام منتظر اند تا افرادی که از این مسیر عبور می کنند چند افغانی را برای آنان خیرات بدهند.

در این میان پری ماه که باشنده اصلی ولایت بادغیس است از سختی های روزگارش شکایت داشته می گوید شوهرش معتاد است و به دلیل نداشتن سرپرست و مشکلات اقتصادی دست به تکه دیگری زده است.

فشارهای  اقتصادی، نبود سرپرست در خانواده ها، فقرو بیکاری روز افزون همه با هم گره خورده و پای اقشار مختلف شامل کودکان، جوانان، خانم ها و آقایان  کهنسال را  در گوشه و کنار جاده های شهر هرات به گدایی کشیده است.

احمد کهنسال که ۸۰ بهار از عمرش گذشته، می گوید به دلیل مشکلات اقتصادی  مجبور به گدایی شده اما باز هم با درآمد اندک توان تامین مواد غذایی فامیل اش را ندارد

با وجود آن که گداها از مشکلات و چالش های فرا راه زندگی شان نگران اند شماری از شهروندان ولایت هرات نیز از افزایش گداها ابراز نگرانی کرده می گویند که آمار گداها در این ولایت افزایش یافته که اکثر آنان را کودکان و خانم ها تشکیل می دهد.

از سوی هم عده ای از باشندگان ولایت هرات نگران آینده کودکانی اند که مجبور به گدایی شده ، آنان می گویند نیاز است تا مسئولان حکومتی زمینه تعلیم و  آموزش را برای این کودکان فراهم سازد.

باشندگان ولایت هرات در حالی از افزایش گداها در این ولایت ابراز نگرانی می کنند که  برنامه جهانی غذایی سازمان ملل متحد نیز با نشر گزارش گفته است که بیش از ۲۰ میلیون تن در افغانستان با خطر کمبود مواد غذایی مواجه اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.