">
تلویزیون چکاد

ادامه انتقادات گسترده جهانی از ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان

181

نصیر احمد اندیشه، نماینده دائمی افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به تداوم ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان انتقاد کرده و گفته است که باید زمینه آموزش برای دختران و زنان در کشور فراهم شود.

آقای اندیشه از جامعه جهانی درخواست کرده تا به پشتیبانی از حقوق تمامی شهروندان افغانستان متعهد بمانند و با حفظ اتحاد در برابر سیاست‌های افراطی طالبان بایستند.

در عین حال، مولوی عبدالحمید، روحانی برجسته اهل تسنن در ایران و امام جمعه اهل سنت در زاهدان نیز از طالبان خواسته تا زمینه آموزش را برای دختران در افغانستان فراهم کند.

در داخل افغانستان نیز، دختران که بیشترین ظلم را طی دو سال اخیر از ناحیه طالبان دیده‌اند می‌گویند، پسرها می‌توانند درس بخوانند اما دختران این اجازه را ندارند و اغلب آن‌ها به بیماری‌های روحی و روانی مبتلا شده‌اند.

در عین حال، شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر همانند مقامات این گروه در کابل می‌گوید که این ممنوعیت موقتی است و طالبان به دنبال برطرف کردن چالش‌ها در روشنایی دین اسلام هستند.

این در حالی است که نزدیک به ۶۰۰ روز از مسدود شدن دروازه مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم می‌گذرد و طالبان از چهار ماه پیش دروازه‌های دانشگاه‌ها را نیز به روی دختران مسدود ساختند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.