">
تلویزیون چکاد

اداره احصائیه توزیع شناسنامه‌های کاغذی در کابل را متوقف ساخت

229

اداره ملی احصائیه و معلومات افغانستان اعلام کرده که توزیع و ارایه خدمات شناسنامه‌های کاغذی از امروز در کابل متوقف خواهد شد.

 

در اعلامیه این اداره تاکید شده که برای جلوگیری از ارائه خدمات موازی، تقویت خدمات‌رسانی در بخش شناسنامه‌های الکترونیکی، جلوگیری از هدررفت زمان مراجعه کنندگان و جلوگیری از سردرگمی‌های احتمالی ارایه خدمات در قسمت توزیع شناسنامه کاغذی متوقف خواهد شد.

اداره احصائیه با تاکید بر اینکه به جای ارائه خدمات در قسمت توزیع شناسنامه های کاغذی روی خدمات شناسنامه الکترونیکی تمرکز خواهد شد، خاطرنشان ساخت که خدماتی از جمله توزیع شناسنامه‌های جدید، توزیع شناسنامه المثنی، اصلاح موارد مندرج در شناسنامه و موارد مشابه برای شناسنامه‌های کاغذی انجام نمی گردد.

اداره احصائیه ملی خاطر نشان ساخت، آن دسته از شناسنامه‌های کاغذی که مشکوک بوده و از طرف ادارات مختلف جهت تثبیت صحت به این اداره ارسال شده‌اند خدمات شناسنامه الکترونیکی خواهند داشت و شناسنامه‌های آن‌ها تعویض می‌گردد.

با این وجود، اداره احصائیه گفته است که شماری از قسمت های خدمات شناسنامه‌های کاغذی از جمله ثبت تولد، فوت، طلاق، ازدواج و ثبت اتباع خارجی همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.