">
تلویزیون چکاد

اخراج پناهجویان افغان از هتل‌های اقامتی؛ شورای کارگران بریتانیا محکوم کرد

193

براساس گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌های بریتانیایی، شورای کارگاران بریتانیا قصد دارد تا از افغان‌هایی که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان از این کشور فرار کرده و به بریتانیا پناه برده‌اند استقبال کنند.

این شورا نسبت به تصمیم دولت این کشور مبنی بر اخراج پناهجویان افغان از هتل‌های اقامتی واکنش نشان داده و گفته است که برای تهیه مسکن جهت اقامت این افراد با مقامات محلی وارد گفتگو شده است.

پیش از این، اعضای شورای نیوپورت که از حزب کارگران تشکیل شده گفته بود که تصمیم دولت برای اخراج این پناهجویان به شدت محکوم است و باید از آن‌ها حمایت صورت بگیرد.

براساس طرح این شورا، قرار است که برای ادامه زندگی این افراد در بریتانیا شهری ساخته شود.

به گفته مسوولان شورای نیوپورت، حزب کارگر با شوراهای محلی که هتل‌های اقامتی در آنجا قرار دارند وارد گفتگو شده تا اطمینان حاصل شود، افرادی که در حال حرکت هستند دسترسی عادلانه‌ای به محل اقامت دارند.

همزمان، حزب محافظه‌کاران بریتانیا نسبت به این طرح واکنش منفی نشان داده و گفته است که شوراهای محلی باید مردم محلی را در اولویت قرار بدهند.

این در حالی است که در حدود هشت هزار پناهجوی افغان که در هتل‌های اقامتی زندگی می‌کنند از دولت بریتانیا نامه خروج از این محل را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.