">
تلویزیون چکاد

اتهام‌زنی‌های ناتمام پاکستان به افغانستان؛ طالبان از ورود دهشت‌افگنی جلوگیری کند

143

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در تاریخ ده اسد، ضمن بازدید از زخمی‌های حملات دهشت‌افگنانه اخیر در شهر پیشاور، از طالبان حاکم بر افغانستان خواست تا اقدامات قاطع‌تری علیه گروه‌های دهشت‌افگن به منظور جلوگیری از نفوذ آن‌ها به خاک پاکستان انجام دهد.

این درخواست پس از وقوع حملات مرگبار دهشت افگنانه اخیر در مناطق مرزی پاکستان توسط گروه داعش خراسان مستقر در افغانستان صورت گرفت که منجر به کشته شدن دستکم ۵۵ غیرنظامی شد.

آقای شریف معتقد است گروه‌های دهشت‌افگن از جمله داعش و القاعده همچنان پناهگاه‌ها و پایگاه‌های امنی در خاک افغانستان دارند و پس از سازماندهی و تجهیز مجدد، از طریق مرزهای نفوذپذیر به پاکستان وارد شده و حملاتی را علیه اهداف دولتی و غیرنظامیان انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه طالبان باید مسوولیت مبارزه با دهشت‌افگنی فرامرزی را برعهده بگیرد، خواستار تدابیر و اقدامات مشخص نظامی و امنیتی برای خنثی‌سازی گروه‌های دهشت‌افگن در خاک افغانستان شد تا از وقوع حملات مشابه در آینده جلوگیری به عمل آید.

تاکنون طالبان واکنش روشنی به درخواست آقای شریف نشان نداده، اما مناطق شمال غربی پاکستان پیش‌تر یکی از پایگاه‌های اصلی طالبان پاکستان و القاعده به‌شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.