">
تلویزیون چکاد

اتمر جنگ با طالبان را بی‌فایده و مذاکره را راه‌حل عبور از بحران دانست

155

حنیف اتمر، وزیر خارجه پیشین افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است، جنگ با طالبان همانند پذیرش بدون قید و شرط این گروه در افغانستان اشتباه است.

آقای اتمر که در موسسه دیپلماسی فرهنگی آلمان در شهر برلین سخنرانی می‌کرد افزود،‌ بدون توافق سیاسی با طالبان برای تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان، جنگ در برابر این گروه فایده ندارد.

وی مقاومت مسلحانه در برابر طالبان را دیدگاه افراطی خوانده و گفت، در جریان دو دهه گذشته افغانستان با طالبان جنگیده و به نتیجه دلخواه خود نرسیده است.

آقای اتمر در جریان سخنرانی خود برخلاف دیگر سیاستمداران افغان که توافقنامه دوحه را توافقنامه‌ای سیاه برای نابودی افغانستان خوانده‌اند گفت، این توافقنامه چارچوب حقوقی لازم برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی را فراهم کرده است.

وزیر خارجه پیشین افغانستان در ادامه سخنان خود بر لزوم تشکیل نشست بن دوم زیر نظر سازمان ملل و با حضور طالبان و تمام جریان‌های سیاسی در افغانستان تاکید ورزید.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طالبان پیشتر گفته بود که با هیچ یک از گروه‌های سیاسی در افغانستان و خارج از افغانستان مذاکره نمی‌کند و تمامی افغان‌ها چه موافق و چه مخالف باید حاکمیت این گروه بر افغانستان را بپذیرند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.