">
تلویزیون چکاد

ائتلاف جنبش‌های زنان: نشست نماینده آمریکا با «مجمع فکر آینده» سفیدنمایی طالبان است

136

ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان با انتشار اعلامیه‌ای به نشست تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان واکنش نشان داده و آن را عملی غیرمشروع دانسته است.

این ائتلاف که از شش جنبش اعتراضی زنان تشکیل شده در اعلامیه خود نوشته است که این اقدام تلاشی برای سفیدنمایی طالبان است و در غیاب زنان، معترضان و خانواده‌های قربانیان نمی‌تواند به مشروعیت برسد.

نماینده آمریکا پیشتر در توییتر خود نوشته بود که در این نشست با افراد حامی و مخالف طالبان دیدار کرده و توصیه‌های مختلفی از آن‌ها دریافت کرده است.

آقای وست تاکید ورزیده بود که مخالفان و حامیان طالبان در این نشست خواستار حل چالش‌های افغانستان از مسیر مذاکره و تعامل شده و مخالفت خود را با منازعات مسلحانه اعلام کرده بودند.

ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان اذعان کرده است که در این نشست نمایندگان قربانیان جنایت‌های طالبان، نمایندگان زنان معترض و اشتراک معنادار اقوام و گروه‌های به حاشیه رانده شده دیده نمی‌شود.

این در حالی است که فاطمه گیلانی و شماری از چهره‌های سیاسی در قالب مجمع فکر آینده افغانستان در تلاش هستند تا دارایی‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کرده و در اختیار طالبان قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.