">
تلویزیون چکاد

آمریکا نگران سوء استفاده از کمک‌های بشردوستانه طالبان در افغانستان

135

مایکل مکال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به سازمان کمک‌های بین‌المللی آمریکا نسبت به سوء استفاده طالبان از کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

آقای مک کال و ۱۹ نماینده مجلس آمریکا در این نامه خواستار پاسخگویی سازمان کمک‌های بین‌المللی پیرامون نظارت بر کمک‌های آمریکا در افغانستان شده‌اند.

مایک والتز، از جمله امضاکنندگان این نامه روز گذشته نسخه‌ای از این نامه رو منتشر ساخته که خطاب به سمنتا پاور، رییس اداره کمک‌های توسعه‌ای بین‌المللی آمریکا گفته است، حتی یک دالر از مالیات مردم این کشور نباید وارد گروه طالبان یا دیگر گروه‌های تروریستی شود.

پیش از این، جان ساپکو، سربازرس کمک‌های آمریکا به افغانستان نیز گفته بود، احتمال دسترسی طالبان به کمک‌های این کشور به افغانستان وجود دارد و نمی‌توان آن را رد کرد.

هرچند، معاون وزیر خارجه طالبان اظهارات سیگار را پیرامون دسترسی طالبان به کمک‌های بشردوستانه رد کرده و گفت، ‌طالبان به هیچ عنوان نمی‌توانند از کمک‌های آمریکا سوء استفاده کنند.

این در حالی است که از زمان روی کار آمدن این گروه در افغانستان، بیشتر از دو میلیارد دالر از سوی آمریکا بنا به ادعاهای وزارت خارجه به این کشور کمک شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.