">
تلویزیون چکاد

آمریکا دو میلیارد دالر برای برق رسانی در افغانستان هزینه کرده است

238

اداره بازرسی ایالات متحده آمریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که از ابتدای سال ۲۰۰۲ تاکنون بالغ بر دو میلیارد دالر از سوی ایالات متحده برای بخش برق افغانستان هزینه شده است.

 

در این گزارش که در توییتر منتشر شد آمده است که ایالات متحده این دو میلیارد دالر را برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق، خطوط انتقال و کمک‌رسانی به بخش‌های فنی پرداخته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که دو ماه پیش اداره سیگار در گزارش دیگری گفته بود تنها ۳۰ درصد مردم افغانستان به برق دسترسی دارند و محدودیت دسترسی به برق بزرگ‌ترین دلیل برای عدم پیشرفت اقتصادی این کشور است.

اداره سیگار در حالی از پرداخت‌های ایالات متحده برای بخش برق افغانستان گزارش می‌دهد که این کشور برای تامین انرژی مورد نیاز خود را شدیدا به واردات وابسته است.

از طرفی هرازگاهی پیکارجویان طالب و سایر گروه‌های دهشت‌افگن پایه‌های برق افغانستان را هدف حملات خود قرار می‌دهند که سبب خاموشی در اکثر ولایت‌های کشور می‌شود.

در تازه‌ترین مورد پیکارجویان طالب طی دو هفته گذشته ۱۳ پایه برق وارداتی در شمال کابل را منهدم کردند که کابل و چند ولایت دیگر را در خاموشی فرو برد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.