">
تلویزیون چکاد

آمریکا تعهد خود در حمایت از زنان افغانستان در برابر سیاست‌های طالبان را اعلام کرد

216

سفارت ایالات متحده برای افغانستان در پیامی به مناسبت سالگرد تصویب متمم قانون اساسی آمریکا که حق رای زنان را تضمین می‌کند، مجددا تعهد خود را برای حمایت از زنان افغان در مبارزه برای به‌دست آوردن حقوق اساسی‌شان تکرار کرد.

سفارت آمریکا مستقر در قطر، تاکید کرد که هیچ کشوری نمی‌تواند با حذف و محرومیت نیمی از جمعیت و شهروندانش، به پیشرفت و توسعه دست یابد و حقوق زنان، بخش جدایی‌ناپذیر حقوق بشر محسوب می‌شود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز در پیامی اعلام کرد که بسیاری از زنان افغانستان، این کشور را تحت حکومت طالبان، زندانی در فضای آزاد برای زنان و دختران توصیف کرده‌اند. زیاد الدین یوسفزی، پدر ملاله یوسفزی نیز ویدیویی منتشر کرد که دخترش در آن از حق آموزش برای دختران دفاع می‌کند.

اما با وجود فشارهای بین‌المللی، طالبان همچنان بر سیاست‌های تبعیض‌آمیز و سخت‌گیرانه علیه زنان و دختران افغان اصرار دارند.

آن‌ها حضور زنان را در بند امیر را به تازگی ممنوع اعلام کرده‌اند. عدم دسترسی دختران به تحصیل و محرومیت زنان از کار، از جمله موارد نقض حقوق اساسی زنان توسط طالبان است که محکومیت‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

افزون بر این، در جریان دو سال گذشته حق تحصیل و کار نیز از زنان گرفته شده، با این حال رژیم طالبان مدعی شده که به حقوق زنان مطابق با شریعت اسلامی پایبند است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.