">
تلویزیون چکاد

گزارشگر سازمان ملل در پنجشیر نقض حقوق اسرای جنگی را تایید کرد

112

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان که به تازگی به پنجشیر سفر کرده گفت، منابع آزاد بدرفتاری طالبان با غیرنظامیان و اسرای جنگی را تایید می‌کنند.

آقای بنت گفت، نمایندگان پنجشیر در گفت‌وگو با او اعلام کرده‌اند که سرکوب غیرنظامیان از طرف طالبان در حجم وسیعی انجام شده است.

آقای بنت پس از بازگشت از پنجشیر با انتشار رشته توییتی تاکید ورزیده که تحلیل منابع آزاد در پنجشیر نشان می‌دهد که طالبان برخوردهای تکان‌دهنده‌ای با اسرای جبهه مقاومت ملی در این ولایت کرده‌اند.

او در ادامه افزود که در این سفر با تمامی نمایندگان زنان و جامعه مدنی دیدار و گفتگو کرده و دریافت است که در پنجشیر نقض حقوق بشر در پیمانه‌ای بزرگ روی داده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل برای افغانستان با تایید نقض فاحش حقوق زنان و دختران در ولایت پنجشیر، از این گروه خواست تا سرکوب غیرنظامیان و برخوردهای تکان‌دهنده با اسرای جنگی را متوقف کند.

او همچنین تاکید ورزید که یافته‌های خود را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در تاریخ ۲۶ اکتبر برگزار خواهد شد به اشتراک می‌گذارد.

این سفر۱۲ روزه در حالی به پایان رسیده که شماری از زنان معترض می‌گویند، در یک سال گذشته مردم ولایت پنجشیر از اختطاف، شکنجه، محاکمه صحرایی، قتل، نقض حقوق بشر و کوچ اجباری رنج برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.