">
تلویزیون چکاد

گاردین هشدار داد؛ تعطیلی خانه‌های امن افغانستان و تشدید خشونت در برابر زنان

144

روزنامه گاردین در تازه‌ترین گزارش خود نوشته است، طالبان درب خانه‌های امن را که در دو دهه گذشته به عنوان سرپناهی برای زنان قربانی خشونت فعالیت می‌کردند بسته‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که این گروه در اولین روزهای ورود به عرصه قدرت در افغانستان، به سرعت تمامی سازمان‌هایی که خدمات مشاوره روانی به زنان ارائه می‌کردند را نیز مسدود کرده است.

در گزارش روزنامه گاردین تاکید شده است که با مسدود شدن این نهادها، زنانی که در معرض خشونت قرار داشتند بار دیگر در معرض تهدید خشونت و حتی مرگ قرار خواهند گرفت.

این روزنامه در گزارش خود به روانشناسی پرداخته که پس از سرنگونی کابل به دست طالبان از این کشور خارج شده و نهادی که او به عنوان مسوول در آن خدمت می‌کرده و برای زنان قربانی خشونت‌های خانوادگی خدمات درمانی روانی ارائه می‌کرد مسدود شده است.

این روانشناس با نام مستعار مریم می‌گوید، در تلاش است تا ۱۵ زنی را که تا پیش از سرنگونی کابل به دست طالبان به آن‌ها خدمات درمانی روانی ارائه می‌کرده پیدا کند.

این در حالی است که طالبان تمامی سازمان‌ها و نهادهای فعال در زمینه حقوق زن و حامی زنان را در افغانستان مسدود کرده و اجازه هیچ نوع فعالیت حمایتی از زنان در کشور را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.