">
تلویزیون چکاد

کنگره آمریکا نسبت به خرید تیک آبی توییتر توسط طالبان هشدار داد

400

شماری از اعضای جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده‌اند که گروه‌های دهشت‌افگنی از جمله طالبان در حال خرید تیک آبی در توییتر هستند.

این نمایندگان با ارسال نامه‌ای به ایلان ماسک، رییس شبکه اجتماعی توییتر نوشته‌اند، طالبان با خرید تیک آبی در توییتر می‌توانند از این شبکه برای گسترش نفرت، رادیکالیسم و تبلیغات دهشت‌افگنانه استفاده کنند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که این هشدار از سوی پت فالون، کیت سلف، رونی جکسون و جیمز مویلان از اعضای کنگره آمریکا صادر شده است.

در این نامه، نمایندگان مجلس آمریکا خواستار وضاحت شده‌اند که توییتر چطور می‌تواند سوء استفاده بازیگران بد را در شبکه خود خنثی کند.

افزون بر این، در این نامه خواستار بررسی و ارزیابی نحوه راستی آزمایی هویت کاربران در شبکه اجتماعی تویتر برای اعطای تیک آبی شده است.

نمایندگان جمهوری خواه به ایلان ماسک یاداور شده‌اند که آمریکا طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و این گروه با خرید تیک آبی به مجموعه‌ای وسیع از ابزارهای مختلف تبلیغاتی دسترسی خواهند داشت.

پت فالون تاکید ورزیده است که آمریکا نمی‌تواند به گروه‌های قاتل از جمله طالبان و داعش اجازه بدهد تا از پلتفرم‌های مستقر در این کشور برای سرکوب زنان، آزادی‌های مذهبی، دموکراسی و اقلیت‌ها سوء استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.