">
تلویزیون چکاد

فرمان رهبر طالبان به استخبارات این گروه برای رفتار شرعی با زندانیان

184

پس از انتشار گزارش‌های متعدد از بدرفتاری با زندانیان و شکنجه آن‌ها در ولایت‌های مختلف، رهبر طالبان در جلسه‌ای با مسوولان استخبارات این گروه خواستار برخورد شرعی با زندانیان شده است.

رییس مرکز رسانه‌های طالبان امروز شنبه به نقل از رهبر این گروه در توییتر نوشته است، این گروه باید از اعمال ظالمانه‌ای که در رژیم گذشته وجود داشت پرهیز کند.

در این پیام‌ها همچنین بر شایسته‌سالاری تاکید شده و آمده است که مسوولان کابینه باید در تعیین مسوولان دولتی دقت داشته باشند.

رهبر طالبان همچنین اذعان کرده است که نیروهای استخباراتی این گروه در هنگام بازداشت به شدت محتاطانه عمل کنند تا شخص بیگناهی بازداشت نشود.

او در انتها تاکید ورزیده است که مسوولان این گروه باید تصفیه صفوف طالبان را از افراد نادرست ادامه دهند و در این زمینه هیچگونه تبعیضی برای نیروهای این گروه قائل نشوند.

این در حالی است که در گذشته، گزارش‌های متعددی از بازداشت غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده و آمده که بیشتر از ۲۰۰ نفر در چند والسوالی این ولایت از سوی طالبان بازداشت شده‌اند.

گفتنی است، روز گذشته ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل برای افغانستان که از پنجشیر دیدن می‌کرد، رفتار نادرست با غیرنظامیان و کشتار اسرای جنگی در این ولایت را تایید کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.