">
تلویزیون چکاد

طالبان از بازگشت اجباری ۹۰۰ کودک طی شش ماه گذشته از ایران خبر داد

140
مسوولان محلی در ولایت نیمروز می‌گویند، در جریان شش ماه گذشته بیشتر از ۹۲۵ کودک از ایران به گونه اجباری به کشور برگشت داده شده‌اند.

به گفته مسوولان طالبان در نیمروز، این کودکان هنگام عبور غیرقانونی از مرز از خانواده‌های خود جداشده و یا برای کار به ایران رفته بودند.

محمد عمر زبیر، رییس اداره کار و امور اجتماعی طالبان در نیمروز می‌گوید، این کودکان به یک مرکز در نیمروز انتقال داده شده و در آن‌جا نگهداری می‌شوند.

گفتنی است، بسیاری از این کودکان از سوی یک نهاد مددرسان در کشور نگهداری می‌شوند و امید دارند که هرچه زودتر با خانواده‌های خود یکجا شوند.

این نهاد مددرسان با همکاری مالی صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل یا یونیسف در مرز میلک نیمروز و در زمینه نگهداری از کودکان بدون سرپرست فعالیت می‌کند.

عبدالقدیر سلطانی، مسوول این نهاد مددرسان که «بقا» نام دارد می‌گوید، در این کمپ به کودکان لباس، کفش و غذا داده می‌شود و کارمندان ساحوی از این کمپ با والدین آن‌ها تماس می‌گیرند.

این در حالی است که با ورود طالبان به عرصه قدرت در افغانستان و وحشت مردم این کشور از این گروه، طی یکسال گذشته بسیاری از افغان‌های ناامید افغانستان را به روش‌های گوناگون ترک کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.