">
تلویزیون چکاد

سفره‌های خالی مردم افغانستان؛ کشاورزان نان برای خوردن ندارند

147

وزیر زراعت، آبیاری و دامداری طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، این روزها سفره‌های شهروندان افغانستان به ویژه کشاورزان خالی است.

آقای عمری می‌گوید، کشاورزی بخش جداناشدنی افغانستان و مردم این کشور است و در تامین غذا و پر کردن سفره‌های شهروندان نقش بسیار مهمی دارد.

او همچنین افزود، کشاورزی سرمایه همیشگی مردم این کشور است و طالبان نیز تعهد دارد تا برای رشد این بخش کارهای بنیادی انجام بدهد.

وی در ادامه رشد کشاورزی را در توسعه اقتصادی کشور مهم خوانده و تاکید ورزید که وزارت زراعت طالبان با تشکیل بردهای مشخص و متشکل از آگاهان در تلاش است تا روند رشد کشاورزی را در کشور سرعت بدهد.

این عضو طالبان در ادامه از برنامه این گروه برای ترمیم شبکه‌های آبرسانی خبر داده و گفت، وزارت زراعت طالبان در نظر دارد تا با استفاده از بودجه خود و همکاری موسسات مددرسانی بین‌المللی و داخلی، بندهایی را برای مهار آب‌های موسمی در ۴۵ هزار قریه ایجاد کند.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان، زندگی در افغانستان به شدت دشوار شده، بیکاری به اوج خود رسیده و کشاورزان نیز درآمد بسیار ناچیزی دارند.

افزون بر این، شرایط اقتصادی رو به بحران حرکت کرده و به دلیل ناتوانی مردم در خرید و تامین هزینه‌های زندگی، بسیاری از کودکان مکاتب خود را رها کرده و به کار کردن روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.