">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل افغانستان را در رده دومین کشور فقیر جهان قرار داد

169

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که افغانستان با درآمد متوسط سالانه ۲۸ فیصدی، دومین کشور فقیر در جهان است.

براساس مطالعات جدید موسوم به « چشم‌انداز تحولات اجتماعی-اقتصادی افغانستان» میزان تولید در افغانستان با روی کار آمدن طالبان به شدت کاهش یافته و وضعیت زندگی مردم رو به وخامت رفته است.

این مطالعه که پیرامون اقتصاد افغانستان انجام شده و در تاریخ ۱۸ ماه جاری میلادی منتشر شد نشان می‌دهد که بدون تداوم تحصیل دختران و توانایی زنان برای کار، چشم‌انداز بهبود در این کشور تیره و تار باقی خواهد ماند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که چگونه تولید اقتصادی افغانستان با تسلط طالبان در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۰.۷ درصد افت کرده است.

به باور محققان این برنامه، شوک اقتصادی و اجتماعی ناشی از قدرت گرفتن طالبان و ورود این گروه به عرصه حکومتداری بدون داشتن افراد مسلکی و توانمند باعث شده تا افغانستان در رده فقیرترین کشورهای جهان قرار بگیرد.

پیش از این، عبدالله الدرداری، نماینده برنامه توسعه‌ای سازمان ملل برای افغانستان نقش زنان در رساندن کمک‌های بشردوستانه و فعالیت‌های این کشور را مهم دانسته و گفته بود، بیشتر از ۱۸ هزار زن به صورت مستقیم  وغیرمستقیم با سازمان ملل کار می‌کنند که ممنوعیت کار آن‌ها از سوی طالبان سبب کاهش کمک‌ها به افغانستان خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.