">
تلویزیون چکاد

ریچارد بنت: پسرفت حقوق زنان در افغانستان بی‌پیشینه است

209

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری افغانستان می‌گوید، پسرفت برحال زنان و دختران در افغانستان ممکن است که در تاریخ این کشور بی‌پیشینه باشد.

آقای بنت که به تازگی از سفر خود به افغانستان بازگشته در نشست روز گذشته در سازمان ملل تاکید ورزید که در مقایسه با دستاوردهای دو دهه گذشته در افغانستان، پسرفت زنان و دختران بی‌پیشینه است.

آقای بنت در ادامه مدعی شد که پسرفت امروز زنان و دختران در مقایسه با محدودیت‌های وضع شده توسط طالبان در دهه ۹۰ به مراتب بزرگ‌تر و بیشتر است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که بیشتر از ۴۰۰ روز از محرومیت دختران و زنان از تحیل می‌گذرد و این قشر به صورت گسترده از دسترسی به کار و زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محروم شده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در بخشی از اظهارات خود اذعان کرد که حقوق بنیادی و آزادی‌های زنان با دستورات طالبان به صورت مرحله‌ای گرفته شده و این کشور به بدترین نقطه دنیا برای زنان مبدل شده است.

او همچنین در صحبت‌های خود گریزی به وضعیت حقوق بشری برای اقلیت‌ها در افغانستان زده و گفت، به شمول هزاره‌ها و صوفی‌ها، سیک‌ها و هندوها نیز از تبعیض گسترده رنج می‌برند.

این در حالی است که مقامات طالبان گزارش اخیر آقای بنت از افغانستان را نادرست و آن را به دور از حقایق دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.