">
تلویزیون چکاد

روزهای ناامیدی در افغانستان؛ بسیاری از خبرنگاران از کار خود دلسرد شده‌اند

180
مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که در جریان سال جاری خشونـت‌ها در برابر خبرنگاران و اصحاب رسانه تا دو برابر افزایش یافته است.

براساس یافته‌های این مرکز، در جریان سال جاری بیشتر از ۲۳۰ مورد خشونت علیه خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته بیشتر از دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

در جریان سال گذشته نیز پرونده‌های ثبت خشونت که در برابر خبرنگاران ثبت شده بود به ۱۱۷ مورد می‌رسید.

شماری از خبرنگاران در روز ملی خبرنگاران افغانستان گفتند، بسیاری از کارمندان، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها زیر فشارهای ظالمانه طالبان قرار دارند.

یکی از خبرنگاران در گفتگو با رسانه‌ها تاکید ورزیده است که فشارهای طالبان بر این قشر در حدی افزایش یافته که بسیاری از آنان قصد دارند تا از شغل خود خداحافظی کنند.

به گفته این خبرنگار، محدودیت‌های طالبان از جمله دسترسی محدود به اطلاعات، نداشتن اقتصاد مناسب بسیاری از خبرنگاران، نبود آرامش کاری به دلیل ساخت گزارش‌های انتقادی و بسیاری موارد دیگر از مهم‌ترین عواملی هستند که خبرنگاران را نسبت به کار خود دلسرد کرده است.

این در حالی است که طالبان می‌گوید همواره از خبرنگاران حمایت می‌کند و قانون دسترسی به اطلاعات جدیدی را برای رهبری خود ارسال کرده و منتظر تایید است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.