">
تلویزیون چکاد

رشد شمار کاربران اینترنت افغانستان زیر سایه سنگین بحران اقتصادی

108

شماری از مسئولان ارائه دهنده خدمات اینترنتی در هرات با بیان اینکه بسیاری از مردم با بیکاری دست و پنجه نرم میکنند میگویند این عامل باعث شده تا بسیاری ها به خاطر سرگرمی و سپری کردن اوقات شان از اینترنت استفاده کنند که این مسئله باعث ازدیاد مشتری های آنان گردیده است. آنان میگویند استفاده اینترنت در بین مردم ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مسئولان ارائه دهنده خدمات اینترنتی همچنان می افزایند قیمت اینترنتی که آنان به مشتریانشان ارائه میدهند گزاف نیست اما مردم به دلیل مشکلات اقتصادی خواهان کم شدن قیمت ها هستند. انان میگویند قیمت ها با توجه به شرایط کنونی تنظیم شده و مردم توان پرداخت قیمت اینترنت را دارند.

در همین حال شهروندان هرات میگویند قیمت اینترنت نسبت به سرعت و کیفیت ان بسیار گزاف بوده و شرکت های خدماتی اینترنت طوری که باید ارائه خدمات کنند نمی توانند انجام وظیفه نمایند. این شهروندان با تاکید بر اهمیت استفاده از اینترنت در زندگی روزمره شان اما از کیفیت و سرعت اینترنت ابراز نارضایتی می نمایند.

با ابداع اینترنت، جهان شکل دیگری به خود گرفت و این شبکه وسیع و گسترده توانست از پهنه بزرگ زمین به لحاظ ارتباطی و تشریک علمی دهکده ای بسازد. اینترنت در کشورهای طراز اول دنیا یکی از اولیه ترین خدماتی است که دولت ها به مردمشان ارائه میدهند اما متاسفانه در افغانستان بسیاری ها به این شبکه دسترسی ندارند و انانی هم که دسترسی پیدا میکنند هم از کیفیت و سرعت پایین اینترنت شاکی اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.