">
تلویزیون چکاد

دیده‌بان حقوق بشر:‌ افغانستان همچنان در صدر کشورهای بحران‌زده بشردوستانه است

122

دیده‌بان حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است، سیاست‌های سرکوبگرانه طالبان، از جمله منع دسترسی زنان به خدمات شغلی و آموزشی باعث شده تا این کشور به شدت با بحران بشردوستانه دست و پنجه نرم کند.

بر اساس این گزارش، سیاست‌های طالبان در برابر زنان باعث شده تا افغانستان به حد زیادی از رسانه‌ها ناپدید شود، در حالی که دوم سوم جمعیت این کشور از جمله ۸۷۵ هزار کودک با ناامنی غذایی و سوء تغذیه حاد مواجه هستند.

دیده‌بان حقوق بشر با توجه به وضعیت جاری در افغانستان گفته است که این کشور تا حد زیادی از رسانه‌های ناپدید شده و بدترین فجایع بشردوستانه در جهان شناخته می‌شود.

افزون بر این، گفته شده که سازمان ملل با دو جبهه در یک زمان می‌جنگد، در جبهه اول تداوم کمک‌رسانی به نیازمندان در افغانستان و در جبهه دوم فشار آوردن به طالبان برای پایان دادن به نقض وحشتناک حقوق بشر قرار دارد.

در بخشی از این گزارش به موضوع سازمان ملل در قبال ممنوعیت کار زنان نیز اشاره شده و آمده است که این موضع‌گیری سردرگمی‌ها و اتهاماتی را در بین آژانس‌های سازمان ملل ایجاد کرده است.

این در حالی است که افغانستان به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد، اما به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه طالبان علیه زنان، سازمان ملل و ادارات وابسته با کمبود بودجه مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.