">
تلویزیون چکاد

دیدار معین‌های وزارت خارجه ایران و افغانستان در نقطه صفر مرزی

273

وزارت خارجه افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای از دیدار میرویس ناب، معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان با محسن بهاروند معین امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران خبر داده است.

 

در این اعلامیه آمده که آقای ناب هنگام بررسی و بازدید از روند قیر ریزی نقطه صفر مرزی میان ایران و افغانستان با آقای بهاروندیدیدار کرده و نسبت به افتتاح خط راه‌آهن خواف هرات ابراز خرسندی کرده است.

آقای ناب در این دیدار بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی دو کشور تاکید ورزیده و خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه در دیگر بخش‌های دو کشور نیز شده است.

آقای بهاروند نیز یادآور شد که یک اراده قوی سیاسی میان رهبران افغانستان و ایران برای رشد و توسعه مناسبات دو کشور وجود دارد و افزود که پناهجویان افغان در توسعه اقتصادی و رفاه ملی ایران نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی در گفته‌های خود تقویت کمیسیون مشترک مرزی با هدف جلوگیری از عبور و مرور غیرقانونی از مرزهای دو کشور را ضروری عنوان کرد.

قابل یادآوری است که دو طرف در گفتگوی خود بر ایجاد سهولت جهت رفت و آمد مسافران، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رشد همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و دیگر موضوعات دوجانبه به تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.