">
تلویزیون چکاد

در روز جهانی دانش‌آموز، دختران افغان یک و نیم سال است که محروم از تحصیل هستند

726

همزمان با فرا رسیدن ۲۴ ژانویه، روز جهانی دانش‌آموز، یک و نیم سال از قدرت گرفتن طالبان و مسدود شدن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم در افغانستان می‌گذرد.

شماری از دانش‌آموزان افغان می‌گویند، با محروم شدن از تحصیل و اعمال زورگویانه طالبان بر قشر بانوان، آن‌ها به شدت ناامید هستند و زندگی خود را سراسر افسردگی می‌بینند.

دختران دانش‌آموز می‌گویند، خواست آن‌ها از جامعه جهانی بازگشایی مکاتب بوده، اما اکنون از جامعه جهانی ناامید شده‌اند و حال مردم افغانستان را برای آینده بهتر دختران فرا می‌خوانند.

دختران دانش‌آموز می‌گویند، هیچ امیدی برای زندگی آینده خود ندارند، تمام حقوق از آن‌ها به دست طالبان گرفته شده و بارها از سازمان ملل و نهادهای مسوول خواسته‌اند تا اقدامی در مقابل این گروه افراطی انجام دهند، اما صدای آن‌ها به گوش هیچکسی نرسیده است.

این در حالی است که طالبان در جریان چند سال مذاکره با آمریکا، تمام دنیا را فریب داده و وعده داده بودند که پس از ورود به عرصه سیاست در افغانستان دختران حق تحصیل و کار را دارند.

با این حال، این گروه به محض ورود به کابل و تصاحب قدرت، بلافاصله مکاتب دخترانه را به روی دختران مسدود ساخت و به تازگی تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌ها را نیز ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.