">
تلویزیون چکاد

دانشگاه‌های غیرمسلکی در افغانستان؛ دانشجویان خبرنگاری خوست از نبود دروس عملی شکایت دارند

170

شماری از دانشجوبان در دانشکده خبرنگاری دانشگاه شیخ زاید خوست می‌گویند، نبود زمینه‌های آموزشی عملی در این دانشگاه نگران‌کننده است.

دانشجویان تاکید ورزیده‌اند که پس از اتمام تحصیل خود نمی‌توانند کاری پیدا کنند و ناگزیر هستند که در یک مسلک دیگر کار کنند.

در این زمینه، حسیب‌الله الهام، یک دانش‌آموخته در دانشکده خبرنگاری می‌گوید، در جریان چهار سال گذشته سند فراغت به دست آورده اما به علت نبود کار در رشته تحصیلی خود ناگزیر شده تا دکانداری کند.

شماری دیگر از دانشجویان می‌گویند، زمانی که روزنامه‌نگاران از بخش‌های روزنامه‌نگاری فارغ می‌شوند، به دلیل نداشتن تجربه کار عملی نمی‌توانند کار مناسبی پیدا کنند و مجبور هستند که زمینه فعالیت خود را تغییر دهند.

از طرفی، رییس دانشکده خبرنگاری خوست تاکید ورزید، مسوولان با شماری از رسانه‌ها گفتگو کرده‌اند تا در میدان عملی از بعضی دانشجویان در رسانه‌ها استفاده کنند و تجارب خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

این در حالی است که طالبان اعلام کرده‌اند که نصاب تعلیمی در دانشگاه‌ها و مکاتب را تغییر می‌دهند که مورد انتقاد بسیاری از اهل فن و اساتید دانشگاهی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.