">
تلویزیون چکاد

دامنه اعتراضات دانشجویی به بامیان رسید؛ مردم برای خون‌خواهی هزاره‌ها آمده‌اند

203

منابع محلی در ولایت بامیان اعلام کرده‌اند که شماری از دختران دانشجو در دانشگاه این ولایت نیز برای توقف کشتار هدفمند هزاره‌ها صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند.

تظاهرکنندگان خواستار توقف نسل‌کشی هزاره‌ها شده و از طالبان می‌خواهند که مسوول اصلی تامین امنیت شهروندان باشند و در این زمینه پاسخ بدهند.

این تظاهرکننندگان در تظاهرات خود بیانیه‌ای صادر کرده و آن را قرائت کرده‌اند که مضمون آن به نسل‌کشی قوم هزاره اشاره داشته و گفته شده است که قتل عام دانش‌آموزان آموزشگاه کاج مصداق بارز نسل‌کشی انسان‌ها است.

این دانشجویان در عین حال از طالبان خواسته‌اند تا پیرامون قتل حلیمه امامی پاسخگو باشند و نتایج بررسی‌ها و تحقیقات خود را اعلام کنند.

گفتنی است، دامنه تظاهرات علیه نسل‌کشی قوم هزار در ولایت‌های هرات و کابل نیز دیده شده و بسیاری از زنان و دختران دانشجو به دادخواهی از دانش‌آموزان کشته شده در حمله انتحاری روز جمعه به خیابان‌ها آمدند.

شایان ذکر است که هم در ولایت هرات و هم در ولایت کابل، طالبان با لت و کوب دانشجویان و تیراندازی هوایی، تظاهرات مسالمت‌آمیز را به خشونت کشیده و بسیاری از دانشجویان را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.