">
تلویزیون چکاد

حمله تند کرزی به اسلام‌آباد؛ لانه‌های دهشت‌افگنی در پاکستان است

119

در پی سخنرانی نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل، حامد کرزی گفت، اظهارات شهباز شریف پیرامون فعالیت گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان نادرست و وارونه است.

آقای کرزی تاکید ورزید که پاکستان سال‌ها به دهشت‌افگنان بین‌المللی پناه داده و از دهشت‌افگنی در برابر مردم، فرهنگ و میراث‌های افغانستان حمایت کرده است.

وی در ادامه افزود،‌ رویدادهای سال‌های اخیر ثابت کرده که نخست وزیر پاکستان وارونه صحبت می‌کند و افغانستان سالیان دراز است که قربانی دهشت‌افگنی از ناحیه لانه‌های دهشت‌افگنی در پاکستان است.

رییس جمهور پیشین در بخشی از پیام توییتری خود به نخست وزیر پاکستان توصیه کرد که از تبلیغات نادرست پیرامون افغانستان دست بردارد و مانند یک همسایه خوب، برای داشتن روابط حسنه و دوامدار میان دو کشور تلاش کند.

این در حالی است که شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در سخنرانی روز جمعه خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که گروه‌های دهشت‌افگنی زیادی در افغانستان علیه کشورهای منطقه و فرامنطقه فعالیت می‌کنند.

او تاکید کرده بود که باید با گروه‌هایی مانند داعش، تحریک طالبان پاکستانی، القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان و تحریک اسلامی ترکستان شرقی مبارزه کرد و تغییرات مثبت نشان داد.

اظهارات نخست وزیر پاکستان با موجی از واکنش‌های انتقادی در پاکستان و افغانستان مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.