">
تلویزیون چکاد

تلاش موسسات بین المللی برای کمک به آسیب دیدگان زلزله افغانستان

121

در حالی که افغانستان از یک زمین لرزه قدرتمند  صدمه دیده وبیش از ۱۰۰۰ کشته درحال دفن شدن ، طالبان از جامعه بین المللی درخواست کرده است که موانع تحریم ها را برطرف کرده و به کمک افغانستان بیایید.

انس حقانی، یکی از مقامات بلندپایه طالبان در توییتی نوشت: “دولت در حد توانش کار می‌کند ما امیدواریم که جامعه بین‌المللی و آژانس‌های امدادی نیز به مردم ما در این وضعیت وخیم کمک کنند”

بر این اساس که بیشتر کمک های فوری را می توان به عنوان کمک های بشردوستانه در مقابل کمک های توسعه طبقه بندی کرد، کشورها باید بتوانند استدلال کنند که این کمک ها از معافیت های تحریمی وزارت خزانه داری ایالات متحده برخوردار است.

اگرچه خطوط خاکستری بین این دو نوع کمک وجود دارد، اما پرداخت پول برای پاسخ به زلزله به وضوح درقالب کمک بشردوستانه قرار می گیرد، و موسسه کمک رسانی سازمان ملل متحد OCHA بلافاصله در ارتباط با موسسات امدادی اقدام به فعالیت دراین زمینه شده است.

کمیته نجات بین‌المللی اعلام کرده که تیم‌های صحی سیار را مستقر کرده و با طالبان برای ارائه پشتیبانی و کمک نقدی همکاری می‌کند.

گروه داکتران ایتالیایی عاجل اعلام کرد که هفت آمبولانس و کارکنان خود را به نزدیک ترین مناطق به منطقه زلزله زده فرستاده است.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ مستقر در ژنو گفت که تیم‌های کمک های فوری این سازمان در راه افغانستان هستند و پول از صندوق‌های اضطراری امدا درسانی در بلایای طبیعی آماده شده است، علاوه بر کمک های نقدی، صلیب سرخ افغانستان اعلام کرد که ۴۰۰۰ کمپل، ۸۰۰ خیمه ، ۱۵۰۰ ظرف شستشو و صدها تشک، بالش، و ظروف برای آشپزی ارسال می کند.

آمبولانس‌ها به سمت ولایات لوگر، خوست، پکتیکا و پکتیا می‌ روند، اما  مشکل دسترسی به مناطق ویران‌ شده زلزله است که در یکی از صعب العبورترین مناطق افغانستان قرارگرفته است.

ایران، آلمان و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای هستند که با پیشنهادات کمکی به افغانستان اعلام همکاری کردند.

اما همه این کمک ها به مدیریت بحران زلزله توسط طالبان بستگی دارد که آنها چطور بتوانند توزیع این کمک ها را مدیریت کنند تا مناطق ویران شده را تحت پوشش قرارداده و شرایط بهتری را برای آسیب دیدگان فراهم کنند.

 

بیشتر بخوانید:

زمین لرزه پکتیکا: دست کم ۲۵۰ کشته و ده ها زخمی

تداوم حضور کمیته بین المللی صلیب سرخ پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان

اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان ادامه می دهد

ابراز نگرانی آلمان از اوضاع افغانستان

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.