">
تلویزیون چکاد

تاکید پیکارجویان طالب بر لزوم خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان

176

پیکارجویان طالب به تازگی اعلام کرده‌اند که تمامی نیروهای خارجی باید در مهلت مشخص شده خاک افغانستان را ترک کنند در غیر این صورت به عنوان نیروی اشغالگر شناخته خواهند شد.

 

سهیل شاهین، عضو هیئت مذاکره‌کننده پیکارجویان طالب در گفتگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت، این گروه به دنبال تصرف نظامی کابل نیست.

آقای شاهین در ادامه تاکید کرد که پیکارجویان طالب نمی‌خواهند هیچ سرباز خارجی از جمله پیمانکاران نظامی آمریکایی یا دیگر کشورها در افغانستان باقی بمانند.

وی در ادامه افزود، اگر نظامیان خارجی بر خلاف توافقنامه دوحه در افغانستان باقی بمانند اقدام‌های مختلفی از سوی این گروه روی دست گرفته خواهد شد و مطابق با شرایط واکنش نشان خواهند داد هرچند تصمیم نهایی با رهبر این گروه است.

این در حالی است که با آغاز خروج نظامیان خارجی و آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام در نزدیکی کابل و پایان ماموریت ناتو در افغانستان گزارش‌هایی از حضور یک هزار نظامی این سازمان که عمدتا آمریکایی هستند در افغانستان منتشر شده است.

در این گزارش‌ها آمده است که هدف از ادامه حضور این تعداد نظامی در افغانستان حفاظت از سفارتخانه‌های آمریکا و کشورهای عضو ناتو و همچنین فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در شهر کابل است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.