">
تلویزیون چکاد

برگزاری آزمون انستیتوت افغان-کره؛ بیشتر از هزار نفر شرکت کردند

135

وزارت کار طالبان از برگزاری آزمون انستیتوت افغان-کره در کابل خبر داده و گفته است که در حال حاضر بیشتر از یک هزار نفر برای شرکت در این آزمون حضور یافته‌اند.

این وزارتخانه طالبان گفته است که از میان شرکت‌کنندگان، ۶۰۰ نفر در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هفت رشته پذیرفته خواهند شد.

رییس انکشاف مهارت‌های وزارت کار طالبان گفته است، زمانی که این افراد دوره آموزشی خود را به پایان می‌رسانند، بیشتر آن‌ها در موسسات دولتی و غیردولتی جذب می‌شوند، اما کسانی که جذب نشده‌اند می‌توانند در بازار شخصی کار کنند.

آقای فایز تاکید ورزیده است کسانی که دوره آموزشی انستیتوت افغان-کره را به پایان می‌رسانند احتمال بیکاری آن‌ها بسیار کم است.

مسوولان این انستیتوت نیز می‌گویند، رشته‌های فنی و حرفه‌ای این مرکز به مدت یک سال آموزش داده می‌شود و شرکت‌کنندگان هم به صورت نظری و هم به صورت عملی می‌توانند آموزش ببینند.

شرکت‌کنندگان نیز می‌گویند که برای این آزمون مدت زیادی آمادگی گرفته‌اند و امید دارند که پس از اتمام دوره آموزشی خود بتوانند وارد بازار کار شوند.

گفتنی است، انستیتوت افغان-کره از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را در افغانستان آغاز کرده و همه ساله در بخش‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، ترمیم موتر، کارهای ساختمانی، نلدوانی، ولدینگ و برقکاری صدها دانشجو آموزش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.