">
تلویزیون چکاد

با اعلام خروج آمریکا تنها گروگان این کشور در بلاتکلیفی مانده است

285

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی اعلام کرده است که در آستانه خروج آمریکا از افغانستان نگرانی‌های گسترده‌ای پیرامون یک شهروند آمریکایی که از سوی شبکه حقانی گروگان گرفته شده به وجود آمده است.

 

در گزارش این خبرگزاری از مارک فریریشز به عنوان یک نیروی قراردادی ارتش آمریکا یاد شده که از مدت یک سال به این سو گروگان شبکه حقانی بوده است و جو بایدن نیز در تازه‌ترین سخنرانی خود برای اعلام خروج آمریکا از افغانستان اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

از طرفی، خروج نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر پیش شرطی مبنی بر رهایی این شخص از شبکه حقانی وضع نکرده و این نگرانی به وجود آمده است که آمریکا اهرم فشار خود برای رهایی این شهروند را از دست بدهد.

در همین راستا یک عضو جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا که پیشتر در افغانستان نیز فعایت کرده بود به خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد، اکنون دنیا و پیکارجویان طالب و همچنین شبکه حقانی می‌دانند که آمریکا در حال خروج از افغانستان است و این کشور علاوه بر اهرم فشار، توان نظامی خود را نیز برای نجات این گروگان از دست داده است.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن اعلام کرده بود رهایی گروگان‌ها برای دولت او در اولویت قرار دارد و از طرفی بسیاری بر این باورند که سرنوشت یک گروگان نمی‌تواند منافع سیاسی آمریکا را در افغانستان متاثر سازد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.