">
تلویزیون چکاد

انتقاد وزارت خارجه افغانستان از پاکستان

301

وزارت امور خارجه از عدم همکاری پاکستان در رابطه به پرونده ربوده شدن سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام آباد انتقاد کرده و گفته است که پاکستان همه‌ی معلومات را در دسترس ‌ هیئت افغانستان قرار نداده است.

 

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اظهارات مقامات پاکستانی بیان‌گر روایت متفاوتی از پرونده بوده و به مسایل اساسی از جمله چگونگی وقوع حادثه و شناسایی عاملان آن، معطوف نبوده است.

این وزارت افزوده است که قرار بود پاکستان برای بررسی بیش‌تر تخنیکی همه معلومات مرتبط به پرونده آدم ربایی را با هیأت افغانستان شریک کند، این کشور اما به این وعده‌اش عمل‌نکرده و معلومات را در دسترس هیأت قرار نداده است.

وزارت خارجه افزوده است که مدارک بیمارستانی، گزارش‌های طبی و سایر شواهد به‌صورت واضح نشان می‌دهد که سلسله علی‌خیل ربوده و شکنجه شده است.

این وزارت تصریح کرده است که حکومت افغانستان در هماهنگی با قربانی حادثه آماده هرگونه همکاری در راستای شناسایی و دستگیری عاملان این پرونده است و خواهد بود.

این نهاد بار دیگر از وزارت امور خارجه پاکستان خواسته است که تمرکزش را روی شناسایی، بازداشت و محاکمه عاملان این پرونده بیش‌تر کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.