">
تلویزیون چکاد

انتقادات متعدد از سازوکار و ضعف شفاخانه ملالی در کابل

145

شماری از مراجعه‌کنندگان به شفاخانه ملالی در شهر کایل می‌گویند، نسبت به سازوکار غیرقانونی و نادرست در این شفاخانه به شدت انتقاد دارند.

این افراد می‌گویند، کارمندان این شفاخانه برخورد نادرستی با بیماران و بیمارداران دارند و از بی‌توجهی کارمندان صحی این شفاخانه به شدت انتقاد دارند و از آن‌ها رشوه می‌گیرند.

یکی از زنان به نام مستعار مینا می‌گوید، بیشتر از دو هفته درد ولادت را تحمل می‌کند و سه روز است که کودک در بطنش جان باخته، اما داکتران او را عملیات نمی‌کنند و مدام می‌گویند که فردا مراجعه کند.

یکی دیگر از بیماران نیز می‌گوید که به تازگی عملیات شده و محلی جراحی به شدت درد، اما هیچ توجهی از سوی داکتران و پرستاران به او نمی‌شود و او را از یک بخشی به بخش‌های دیگر می‌فرستند.

در طرف دیگر، بیمارداران کارمندان این شفاخانه را به دریافت رشوه متهم کرده و می‌گویند، اگر ۴۰ یا ۱۰۰ افغان به پرستاران و کارمندان داده شود اجازه ملاقات با بیمار را می‌دهند، در غیراینصورت هیچ توجهی ندارند.

این در حالی است که ملالی رحیم فیضی، رییس شفاخانه هرگونه گزارش‌ها در مورد رشوه‌ستانی را رد کرده و می‌گوید، به دلیل موقعیت این شفاخانه که به صورت دولتی است، ازدحام جمعیت در آن زیاد است و رسیدگی به همه کار بسیار دشواری است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.