">
تلویزیون چکاد

ادعای تکراری طالبان؛ زنان افغان در چارچوب شریعت حقوق خود را دارند

138

همزمان با روز جهانی زن و صدور اعلامیه‌های متعدد در محکومیت اقدامات طالبان علیه زنان افغانستان، طالبان بار دیگر جمله تکراری برخورداری زنان از حقوق خود طبق شریعت اسلامی را بیان می‌کنند.

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان یا یوناما خواستار پایان فوری محدودیـت‌های آموزشی و کاری بر زنان و دختران از سوی این گروه افراطی و نامشروع در افغانستان شده است.

آمار یوناما نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی بیشتر از شش میلیون زن و دختر افغان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و برای انجام کمک‌رسانی باید محدودیت‌ها علیه زنان برداشته شود.

همزمان، نمایندگان چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها نشستی را با حضور نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برگزار کرده‌اند و از طالبان خواسته‌اند تا ظلم و ستم را بر زنان خاتمه دهد.

این در حالی است که طالبان مدعی است به گونه خوب و مطابق با منافع علیای کشور و ارزش‌های اسلامی مسائل داخلی را مدیریت می‌کند و مطابق با باورهای مردم افغانستان آن را تنظیم می‌سازد.

طالبان در حالی از باورهای مردم سخن می‌گوید که بسیاری از مردم افغانستان خواستار بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران هستند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.