">
تلویزیون چکاد

ابراز نگرانی نی از افزایش خشونت‌ها در برابر خبرنگاران در افغانستان

187

نهاد حمایت‌کننده از رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی با انتشار بیانیه‌ای به مناسب روز ملی خبرنگاران افغانستان هشدار داده است که تهدیدها در برابر خبرنگاران در این کشور به شدت افزایش یافته است.

در بیانیه این نهاد آمده است که خبرنگاری و کار رسانه‌ای در این کشور رو به وخامت می‌رود و تاکنون سه خبرنگار همچنان در بازداشت طالبان قرار دارند.

در بخشی از این بیانیه به کشته شدن دو خبرنگار در اثر انفجار هفته گذشته در ولایت بلخ اشاره شده و آمده است که در این رویداد مرکز فرهنگی تبیان در مزارشریف هدف قرار گرفته و ۱۶ نفر هم زخمی شده‌اند.

این در حالی است که با وجود لغو شدن بسیاری از تعطیلات و روزهای ملی دولت پیشین، طالبان روز ملی خبرنگاران را پذیرفته‌اند و سخنگوی این گروه روز گذشته گفت، این روز برای آن‌ها اهمیت دارد.

آقای مجاهد با اشاره به اهمیت کار خبرنگاری و اهمیت حضور خبرنگاران گفت، سه فردی که در رسانه‌ها به عنوان خبرنگار یاد می‌شوند به دلیل فعالیت رسانه‌ای بازداشت نشده‌اند، بلکه پرونده‌های آن‌ها ردپای جرمی دارد.

این در حالی است که طالبان با روی کار آمدن در افغانستان محدودیت‌های بسیار زیادی علیه خبرنگاران وضع کرده و این قشر را از انتقاد محروم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.