">
تلویزیون چکاد

آمریکا به دنبال بازبینی رفتار با طالبان در پرتو نقض حقوق بشر در افغانستان

170
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور در حال بازبینی نحوه تعامل خود با طالبان است.

آقای پرایس گفت، در حال حاضر امکان ارائه جزئیات بیشر وجود ندارد، اما ایالات متحده در حال مشورت با متحدان خود برای تغییراتی در نحوه تعامل با طالبان است.

وی در ادامه افزود، آمریکا در پرتو وقوع نقض حقوق بشر و اقدامات ظالمانه طالبان علیه زنان، دختران و مردم افغانستان در حال بررسی رویکردی تغییر یافته در تعامل با طالبان است.

آقای پرایس تاکید ورزید که اقدامات اخیر طالبان علیه مردم افغانستان بدون هزینه نخواهد بود و آمریکا از تمامی امکاناتی که دارد استفاده می‌کند از نقض حقوق بشر توسط طالبان در این کشور جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد، کمک‌های مالی بشردوستانه در مسیر حمایت از طالبان انجام نمی‌شود.

او تصریح کرد، کمک‌های مالی بشردوستانه از طریق سازمان‌های غیردولتی مصرف می‌شود و تمام تلاش جامعه جهانی بر این است که این پول‌ها به دست طالبان نرسد و مستقیما برای بهبود وضعیت مردم این کشور مصرف شود.

او در ادامه به موضوع ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی اشاره کرده و گفت، این ممنوعیت برای آمریکا قابل قبول نیست و ایالات متحده با اعمال فشار بر طالبان تلاش می‌کند که این تصمیم تغییر یابد.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر انتقادات متعددی به آمریکا مبنی بر عدم حمایت از مردم افغانستان و بی‌تفاوتی در قبال محدودیت‌های ظالمانه طالبان وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.