">
تلویزیون چکاد

هشدار دیدبان حقوق بشر: اقدامات طالبان نظام آموزشی پسران را نیز نابود کرده است

63

طبق گزارش جدید دیدبان حقوق بشر، اقدامات طالبان پس از به قدرت رسیدن باعث شده تا نظام آموزشی پسران کشور نیز با چالش‌های زیاد و جدی مواجه شود. براساس این گزارش، اخراج معلمان زن باعث شده تا بسیاری از دانش‌آموزان پسر مجبور به حضور در کلاس‌های بدون معلم شوند یا با معلمان غیرمتخصص مواجه شوند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که اقدامات طالبان مبنی بر تنبیه بدنی دانش‌آموزان باعث افزایش نگرانی‌های امنیتی در مکاتب شده است. دیدبان حقوق بشر افزود تغییرات بدون هدف و استاندارد در نصاب آموزشی نیز بر شکست نظام آموزشی پسران افزوده است.

طبق گفته‌های مصاحبه‌شوندگان این سازمان، دانش‌آموزان اکنون به جای درس خواندن مجبور به شنیدن سخنان دینی و سیاسی معلمان می‌شوند. دیدبان حقوق بشر خواستار توقف فوری اقدامات طالبان در خصوص محدود کردن دسترسی به آموزش پایه‌ای برای پسران شد.

این گزارش تاکید می‌کند که اقدامات جاری طالبان منجر به خطر رشد نسلی بدون تحصیلات اولیه مناسب می‌شود که آینده خود و کشور را به خطر می‌اندازد. دیدبان حقوق بشر همچنین از جامعه جهانی خواست تا فشار بیشتری بر طالبان وارد کند تا از نقض حقوق پسران افغان نیز دست بردارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.