">
تلویزیون چکاد

۸۰ تن تجهیزات و دارو برای زلزله‌زدگان هرات به کابل رسید

87

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که بیش از ۸۰ تُن تجهیزات صحی و دارو از انبار این نهاد در کپنهاگ برای کمک به زلزله‌زدگان در هرات به کابل به رسیده است.

در اعلامیه‌ی یونیسف که امروز (دوشنبه، ۱ عقرب) منتشر شده، آمده است که این کمک‌ها شامل دارو و تجهیزات جراحی برای زنان باردار و کودکان است.

یونیسف افزوده است که بودجه‌ی این کمک پزشکی از سوی بانک انکشاف آسیایی تمویل شده است.

به‌گفته‌ی یونیسف، از این مقدار کمک ۴۳ هزار خانواده‌ی آسیب‌دیده مستفید خواهند شد.

فران اکیزا، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان گفته است: «تجهیزات پزشکی که امروز به کابل رسید، راه نجاتی برای هزاران کودک و خانواده است که به کمک‌های فوری و نجات‌دهنده در پی زلزله‌های ویرانگر نیاز دارند.»

به‌گفته‌ی اکیزا، تیم‌های یونیسف در حال ارائه‌ی کمک‌های حیاتی به کودکان و خانواده‌ها اند.

نماینده‌ی یونیسف در افغانستان افزوده است که این نهاد برای کمک به ۹۶ هزار کودک آسیب‌دیده نیاز به کمک اضافی دارد.

در بیانیه‌ی یونیسف آمده است که بر اساس آخرین به‌روز رسانی‌ها، در زمین‌لرزه‌های اخیر در هرات و ولسوالی‌های اطراف آن نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جان باخته‌اند.

به‌گفته‌ی یونیسف، تقریبا ۹۰ درصد از جان‌باختگان زنان و کودکان هستند. صندوق جمعیت ملل متحد می‌گوید که بر اساس تخمین این نهاد، حدود هفت‌هزار و ۵۰۰ زن باردار تحت تأثیر زمین‌لرزه‌های اخیر در هرات قرار گرفته‌اند.

گفته شده است که در سه ولسوالی هرات که بیشترین آسیب را دیده اند، حدود ۱۵۴ هزار نفر یا خانه‌های خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند یا خانه‌های‌شان به شدت آسیب دیده است.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۳ درجه‌ی ریشتر روز شنبه (۱۵ میزان) ولسوالی زنده‌جان و شماری دیگر از ولسوالی‌های هرات را تکان داد. طی این دو هفته چندین زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌ی دیگر نیز هرات را لرزانده است.

بر اساس آمار سازمان داکتران بدون مرز، در پی زمین‌لرزه در هرات بیش از دوهزار و ۴۴۵ نفر جان باخته‌اند و دوهزار و ۴۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.