">
تلویزیون چکاد

حقانی در ارزگان؛ افغانستان زیر حاکمیت طالبان چالش جدی با پاکستان ندارد

156

حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان طی سخنانی در سفر به ولایت ارزگان اعلام کرد که اگر پاکستان قصد حل مسئله حضور طالبان پاکستانی در خاک خود را با استفاده از زور و قهر داشته باشد، این امر می‌تواند به مردم دو کشور آسیب جدی برساند.

آقای حقانی تاکید کرد که طالبان طرفدار حل و فصل این چالش از طریق گفتگو و مذاکره است، چرا که رویکرد نظامی و سرکوبگرانه می‌تواند تبعات و چالش‌های بسیاری را نیز برای مردم افغانستان به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد پاکستان چالش جدی با افغانستان ندارد و چالش‌های موجود ناشی از مسائل داخلی این کشور است که باید از طریق گفتگو و با درک متقابل حل و فصل شود.

حقانی گفت، طالبان آمادگی دارد دولت پاکستان را در این زمینه یاری کند و دولت پاکستان نیز باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

سرپرست وزارت داخله طالبان اشاره کرد که مذاکرات صلح با گروه طالبان پاکستانی در مرحله بسیار حساسی قرار داشت که با تغییر دولت در پاکستان متوقف شد و دولت جدید پاکستان سیاست‌های تازه‌ای را در پیش گرفت.

در حالی که پاکستان همواره انگشت اتهام را در مورد حمایت از گروه‌های مسلح به سمت طالبان نشانه رفته، مقام‌های امنیتی و سیاسی افغانستان معتقدند که مسئله طالبان پاکستانی یک معضل داخلی پاکستان بوده و نباید آن را به افغانستان نسبت داد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.