">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل از جان باختن ده‌ها کارمند بشردوستانه در حاکمیت طالبان خبر داد

193

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد که طی دو سال گذشته دست‌کم ۳۰ نفر از کارکنان بشردوست این سازمان در افغانستان به طرز فاجعه‌باری کشته شده‌اند.

دانیل اندرس، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان، این کشور را برای فعالیت نهادهای بشردوستانه، محیطی بسیار پرچالش و خطرناک خواند و کشته شدن تعداد زیادی از کارکنان امدادرسان را غیرقابل قبول دانست.

به گفته وی، اکثر قربانیان کشته شده افرادی بودند که در حوزه واکسیناسیون کودکان علیه بیماری فلج اطفال و همچنین خنثی‌سازی مین‌های کارگذاشته شده در مناطق جنگی، فعالیت می‌کردند.

آقای اندرس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همکارانی که جان خود را از دست دادند، از شجاعت و فداکاری آنان در خدمت به بشریت تجلیل کرد.

وی همچنین از توزیع گسترده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای ۲۶ میلیون نفر نیازمند در سراسر افغانستان در سال گذشته خبر داد و نیازهای بشردوستانه در این کشور را در بالاترین سطح توصیف کرد.

آقای اندرس کاهش کمک‌های مالی به افغانستان را تهدیدی جدی برای زندگی میلیون‌ها نفر دانست و خواستار ادامه کمک‌رسانی به مردم نیازمند این کشور شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.