">
تلویزیون چکاد

سرنوشت نامشخص مطیع‌الله ویسا؛ بنت بدون نام بردن از طالبان خواستار رهایی ویسا است

133

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان، با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط مطیع‌الله ویسا، فعال آموزش دختران در افغانستان شد.

وی ضمن محکوم کردن بازداشت خودسرانه آقای ویسا توسط طالبان، تاکید کرد که ایشان بدون هرگونه اتهامی بیش از ۱۲۵ روز است که در بازداشت به سر می‌برد که این امر غیرقانونی و غیرقابل توجیه است.

پیش‌تر سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر نیز خواستار آزادی بدون قید و شرط آقای ویسا شده و اتهامات وارده از سوی طالبان علیه وی را رد کرده‌اند.

آقای ویسا یکی از فعالان پیشرو در حوزه آموزش دختران در افغانستان است که توسط طالبان و به اتهام فعالیت‌های ضدحکومتی بازداشت شده است.

مجاهد، سخنگوی این گروه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران پیرامون علت بازداشت آقای ویسا گفته بود که نهادهای استخباراتی این گروه، آقای ویسا را به اتهام فعالیت‌های خودسرانه و تشویق به انجام فعالیت‌های ضدحکومتی بازداشت کرده‌اند.

در عین حال، راه قلم، انجمنی که زا سوی آقای ویسا مدیریت می‌شد با انتشار اعلامیه‌ای هرگونه ارتباط سیاسی او را رد کرده و گفته است که آقای ویسا هیچ تهدید سیاسی نیست.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.