">
تلویزیون چکاد

حذف مراکز تربیت معلم از وزارت معارف؛ طالبان چهار هزار نفر را بیکار می‌کنند

228
براساس اسناد منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی، رژیم طالبان واحدهای تشکیلاتی تربیت معلم را از ساختار وزارت معارف زیر حاکمیت این گروه حذف کرده است.

براساس اسناد منتشر شده که از سوی دستکم سه منبع ناشناس تایید شده، طالبان مکتوبی با عنوان رهنمود تعیینات در ساختار تشکیلاتی وزارت معارف را منتشر ساخته است.

به گفته منابع، احتمالا این سند از سوی طالبان و اداره‌های معارف شهر کابل و ولایات بازنگری و منظور شده و واحدهای تشکیلاتی تربیت معلم از ساختار وزارت معارف کشور حذف گشته است.

براساس این رهنمود، طالبان در نظر دارد که کارکنان مختلف به شمول استادان، کارمندان اداری و خدماتی مراکز تربیت معلم در سراسر کشور را در بست‌های خالی نهادهای آموزشی شامل کند.

با این حال، بسیاری از کارمندان با تجربه و متخصص ادارات تربیت معلم نگران هستند که با این رهنمود شغل خود را از دست بدهند و یا به مشاغل بسیار ضعیف گماشته شوند.

این در حالی است که یک کارمند مرکز تربیت معلم در سال ۱۴۰۱ گفته بود که طالبان نزدیک به ۴۰۰ کارمند این وزارتخانه را اضافه بسته کرده و گفته بودند که آن‌ها در بست‌های خالی وزارت معارف این گروه استخدام می‌شوند، اما این افراد در هیچ اداره‌ای جذب نشدند و اکنون بیکار هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.