">
تلویزیون چکاد

رفتار بد مرزبانان ترکیه با افغان‌ها؛ پناهجویان از خشونت بیش از حد ترک‌ها خبر می‌دهند

173

شماری از پناهجویان افغان که به تازگی از ترکیه اخراج شده‌اند می‌گویند، نیروهای مرزبانی این کشور پناهجویان افغان را به شدت ضرب و شتم و لت و کوب می‌کنند.

همزمان، سرکردگان طالبان نیز از نحوه اخراج پناهجوین افغان از سوی نیروهای مرزبانی ترکیه انتقاد کرده و می‌گویند، روند اخراج این افراد باید بدون آزار و اذیت آن‌ها صورت بگیرد.

در این راستا، آصف استانکزی، فعال حقوق مهاجران می‌گویند، کسانی که کشور را به روش‌های غیرقانونی ترک می‌کنند در حقیقت با چالش‌های عمده در بخش کار، خانه و نداشتن ندارک هویتی مواجه هستند و به همین دلیل خود را در راه‌های خطرناک می‌اندازند.

آقای استانکزی تاکید ورزیده است که طالبان باید زمینه کار و زندگی بهتر را در کشور فراهم کند تا سیل مهاجرت‌های غیرقانونی افزایش داشته باشد.

به گفته مقامات طالبان، دستکم دو میلیون پناهجوی افغان به روش‌های مختلف طی دو سال گذشته به کشور خود بازگردانده شده و یا بازگشته‌اند.

مجاهد، سخنگوی طالبان گفت، طالبان با کشورهای همسایه و منطقه از جمله ترکیه در تماس است تا پناهجویان افغان با برخورد انسانی مواجه شوند.

این در حالی است که وزارت مهاجرین طالبان چندی پیش با انتشار اعلامیه‌ای مدعی شده بود که پناهجویان افغان در کشورهای همسایه با نقض حقوق جهانی پناهجویان و اخراج اجباری مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.