">
تلویزیون چکاد

مبارزه زنان با طالبان ادامه دارد؛ «جای طالب دوزخ است»!

199

جنبش شنبه‌های ارغوانی در یک حرکت نمادین و اعتراضی در مکانی سربسته نسبت به وضعیت جاری برای زنان افغانستان ابراز تاسف و انتقاد کرده است.

شماری از اعضای این جنبش امروز چهارشنبه در مکانی سربسته تابلوهای اعتراضی با شعارهایی برای آزادی، عدالت و مبارزه با دهشت‌افگنی را به سر گرفتند.

اعضای این جنبش در تابلوهای خود عبارت‌هایی همچون «ندای ما برحق است، جای طالب دوزخ است» و «نه به تروریزم، نه به افکار افراطی» نوشته بودند.

این زنان می‌گویند، طالبان به جز وضع ممنوعیت و محرومیت برای زنان به نام دین و شریعت به چیز دیگر فکر نمی‌کند و نمی‌تواند کشور را با دین‌داری هدایت و رهبری کند.

آنان می‌گویند، وضعیت اقتصادی مردم روز به روز در حال وخیم‌تر شدن است و هیچکسی در هیچ کجای افغانستان از امنیت روحی، روانی و فیزیکی برخوردار نیست.

زنان معترض عضو این جنبش از مردم افغانستان می‌خواهند تا در برابر ظلم و استبداد طالبانی در کنار دیگر زنان ایستادگی کنند و حمایت داشته باشند.

این در حالی است که طالبان در جریان دو سال حاکمیت خود دست به وضع محدودیت‌ها و محرومیت‌های گسترده علیه زنان زده و آن‌ها را از تمامی امورات اجتماعی به شمول کار، تحصیل، گشت و گذار و حتی مسافرت منع کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.